Thursday, July 24, 2008

.. آسف على الإزعاج

أولا قبل ما أكتب أي حاجة عايزة اعتذر للصديق العزيز محمد ناجح على تأخير التاج للمرة التانية ونزول حاجة قبله .. سوري انا إن شاء الله هنزله بالكتير بكره او بعده .. بس بصراحه ماقدرتش أشوف الفيلم ده وماقولش عليه حاجات .. خلص الاعتذار نخش بقى على الفيلم

.. آسف على الإزعاج


فيلم أحمد حلمي الجديد .. إيه ده ؟! .. إيييييييييييه ده .. حتة فيلم مالهوش حل .. حاجة كده فوق الفظيع .. هو أولا والصدمة اللي فيه إن الفيلم مش كوميدي خاااااالص .. لكن أكتر من رائع .. طبعا فيه ضحك عشان ده احمد حلمي يعني حتى لو قعد ساكت سكوته بيضحك .. بس فعلا الفيلم مش كوميدي تماماااا ..
أحمد حلمي فيه قليل جدا إني أقول عليه رائع .. رائع إيه ده عبقري تمثيل .. الفيلم ده فعلا اللي بيثبت إن أحمد حلمي مش مجرد ممثل كوميدي ده ممثل عبقري .. فنان بجد .. لدرجة إن كان فيه مشهد في الفيلم اتمنيت فيه إن احمد كان يبقى موجود أو نكون في مسرح لإني كنت هموت وأقوم أسقف من روعة أداءه فيه .. حتة مشهد تحففففففففففة
نفسي جدا كمان أعرف ردود أفعال الناس هتبقى عامله إزاي بعد كام اسبوع كده وايرادات الفيلم واراء الصحافة هتبقى عامله إزاي .. لإني عارفه إن الناس هتتصدم .. لان الكل أكيد داخل مستني من أحمد حلمي فيلم كوميدي .. أنا شخصيا في الأول اتصدمت مش متعودة إني أبقى في فيلم لأحمد حلمي وماتبقاش الناس كلها مسخسخة من الضحك .. حتى أنا و ميرو صحبتي حبيبتي اتكلمنا في البريك على الموضوع ده .. اننا كنا خايفين إن ده يكون نقطة وقوع أحمد حلمي بعد النجاح الرهيب في ( كده رضا ) لكن بعد ما خلص الفيلم مش كنا مصدومين ده احنا كنا مبهورين من اللي هو عامله .. بجد فنان جاااااااااامد .. و آسف على الإزعاج .. آسف على الإزعاج دي بقى أعتقد إن أحمد عاملها مش عشان الفيلم .. لا خاااااااالص دي باعتهالنا احنا عشان اللي عمله فينا
عمري ما تخيلت ولا كان ييجي في بالي إني أدخلي فيلم لأحمد حلمي وبدل ما أضحك أعيط
ده ايه ده يارب يعني انا أنزل مخصوص عشان أضحك أقوم أعيط .. بس برضو فيلم أكتر من رائع وهتبسط أوي لو أحمد أخد عليه جايزة ..
حتى الاغنية بتاعة شيرين اللي في الفيلم تحفففففففه جامدة جدا جدا وماشيه معاه مووووت
وده كان آسف على الإزعاج
وللأسف مش هقدر أقولكم عن أي حاجة في قصة الفيلم لإنه ما ينفعش يتحرق ولا يتحكي لازم يتشاف لإني لو حرقتهولكم هتبقى الفكرة خنيقة وأنا كمان هبقى خنيقة أكتر منها
:)

أنا خلصت كلام مع اني يمكن لو سكت شويه هرجع اقول اكتر من كده ويمكن ناس تقول عليه مأفوره في الحوار بس ده بجد والله اللي حساه بالنسبة للفيلم ده فماحدش يزعل من أفورتي اللي هي مش مأفورة
:)


12 comments:

ادم المصرى said...

اذيك والله وحشانى انا اول تعليق اهو بس على فكره انا شفت الفلم من تلت تيام وكان جامد موت ذى العاده يعنى احمد حلمى ده سفقه لى المصريين فى الكومديا فلم روعه بجد وفلم تامر اكيد زباله ذى العاده يعنى وفلم محمد سعد جااااااااااااامد موت ذى العاده بردو وفلم ولى سمس تووووووووحفه احسن من الى فات انا جبتلك السنيما كلها اهو اى خدمه تنيه

Cold air said...

السلام عليكم

ازيك يا عاشقة القمر
أنا شفت الفيلم فعلا و بجد الفيلم تحفة
بس اللي شدني في الفيلم حاجة يمكن مش كتير خدوا بالهم منها في الفيلم إن حلمي لما كان في فترة العلاج و النقاهة كان ماسك كتاب ريلاكس عشان يهدي أعصابه

^_^ هه ^_^

يمكن عشان زمل في نفس الموضوع
بس زوقك حلو في الأفلام

مع تحياتي

blue-wave said...

تعرفى انك اغريتينى اوى اشوف الفيلم دا مع انى بقالى فترة مش بدخل عربى خالص؟
بس لو طلع وحش بقى؟؟؟
انتى حرة:))

إبن مصر said...

ازيك يا ست عبير
وبعدين اعتزار ايه الجامد ده هو احنا وبين بعض تاجات
وبعدين تاجات ايه اللى تزعلنى انا اصلا كنت نسيت
يا سيتى اتفرجى واتبسطى وبعدين ايش يكون محمد ناجح جنب احمد حلمى

تحياتى واعتذار مقبول
nageh

عاشقة القمر said...

ادم المصري
بقالك كام بوست مش هنا .. بس حلو اوي الاعلان الشامل اللي انت عملته ده عربي واجنبي تمام جدا .. بس انا ماشوفتش منهم غير اسف على الازعاج وبصراحه هو بالنسبة لي كفايه .. ده انا حتى بفكر ادخله تاني
:)

عاشقة القمر said...

cold air ..
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
اكيد ده لازم يكون اكتر حاجة شدت انتباهك فيه .. ولو اخدت بالك هتلاقيه الكتاب بتاع باباه كان دايما بيبقى بيقرا فيه وهما بيتكلموا في المكتب .. يلا اي خدمة
:)
ربنا يخليك يا حزوم ميرسي .. بس هو مش ذوقي اد ماهي روعة أحمد حلمي .. اصل انا اي فيلم لاحمد حلمي ادخل على طول
:)

عاشقة القمر said...

blue - wave ..
بما انك مش بتدخل عربي خالص يبقى الفيلم هيعجبك لانه مختلف عن الافلام العربي خااااالص .. ادخل وعلى ضمانتي ولو عجبك يبقى خليك فاكر ان انا اللي عرفتك بيه .. لكن لو ماعجبكش يبقى انا هعمل مش من هنا
:)

عاشقة القمر said...

ابن مصر

تمام جدا ان الاعتذار اتقبل وانا هبدأ
اهوه اظبط في التاج استناه النهاردة بإذن الله

شيماء الجمال said...

الفيلم أكثر من رائع و نفس حالة الإنبهار دي موجودة ع البلوج بتاعتي !!

عاشقة القمر said...

شيماء
فعلا الفيلم جامد آخر حاجة وعايزة اقولك اني اتفرجت عليه للمرة التانية بنفس حالة الانبهار والاستمتاع جدااااااا .. نورتيني يا جميلة واسعدني مرورك

شيماء الجمال said...

شباب ..حد أخد باله لما أحمد حلمي كان مع منة شلبي و قالها أشئطي الصدفة..و بعد كده الكاميرا ركزت على الصدفة في البحر؟ و أحمد حلمي قال "كتك خيبة ما بتعرفيش تشقطي" ده أصلا لأنه كان لوحده !!

عاشقة القمر said...

شوشو
أنا بس مش رضيت أحكيلهم اي حاجة في البوست عن الفيلم عشان ماكانش لسه حد اتفرج عليه .. لكن لو على الحاجات بقى اللي كانت في الفيلم فعايزة اقولك اني قعدت اطلعهم بالواحده بعد ما رجعت من الفيلم .. هقولك زي ايه
زي مثلا انه اما قال لمامته انه داخل البلاكونه ماقالتلوش ان باباه جوا .. واما جيه يعمل قهوة بابا قاله ما تصبليش انا هنام .. وهو بيلعب اسكواش باباه ماصدش ولا كوره .. حاجة تانية انه طول الفيلم مفيش ولا مشهد جمع باباه ومامته بيتكلموا مع بعض .. حتى وهي بتتفرج على الفيلم وباباه المفروض قاعد جنبها وفضلوا يشاوروا لبعض هو وباباه ماخدتش بالها لانه مش جنبها .. واما جاب لمنه الورد وماخدتهوش .. وانها ماديتهوش رقمها وهي اللي كانت بتتصل
زي مثلا اما خرجت وراه عشان تكلمه والراجل بصله باستغراب دي انا فعلا استغربت الراجل بس دلوقتي ركزت هو ليه بصله كده .. والولد كمان اللي كان في المحل وهما بيشتروا السيديهات برضو بصله نفس البصه وهو بيكلمها برضو على اساس انه بيكلم نفسه .. وحاجات كده يعني مش فاكره بصراحه اذا كنت نسيت حاجة تانية ولا كله كده تمام
منوراني يا شيماء بدخولك مرة تانية
ابقي تعالي تاني كتير احنا بنبقى قاعدين
:)