Saturday, June 2, 2012

"للتأريخ .. يوم النطق بالحكم".. شعب لسه فيه الامل


في يوم من الأيام كان عندي أمل كبير .. جت نتيحة الانتخابات وموتته .. ورجع عندي أمل تاني صغير كده قبل النطق بالحكم النهاردة الصبح .. و جه الحكم بالبراءة وموته برضو .. وساعتها قررت ان خلاص مفيش حاجة اسمها امل في البلد دي .. وان الامل في البلد دي سذاجة وغباء .. وجت كل ميادين مصر وناسها وزرعوا فيا امل تاني جديد وخوفوني عليه من اول وجديد .. وعرفوني ان لأ الأمل موجود فيهم وانا اللي كنت فاكراه مات .. طلع لسه زي الاول بالظبط الناس اللي نزلت النهاردة وملت شوارع مصر وميادينها في كل المحافظات مش هيسيبوا حق اللي راح
وشكلها كده زي ما قالت الست فيروز ..
فيه أمل إيه فيه أمل .. أوقات بيطلع من ملل ..   

4 comments:

nour said...

لسه فيه امل ,, و على رأى الحاجة فيروز الغضب الساطع آت و انا كلى إيمان

Unknown said...

وربنا يكرمنا ونقدر نوحد الصفوف علشان نشوف مصر جديدة

يارب

عاشقة القمر said...

nour
ربنا يسهل يا ابو الكباتن
:)

عاشقة القمر said...

mohamed amer
يارب يا محمد