Monday, October 19, 2009

مات بعد ما موتنا من الضحك



قصيدة شجر الدشمله .. اقف تحت شجر الدشمله .. اترنح من كثرة الدهوله .. انظر إلى اوراقها .. غصونها .. فروعها .. واحتار بل اتساءل يا ترى ده يمين ولا دشمله
....................

يااااا قيصر الصقيع .. خِش جوا الدنيا برد .. لا يجيلك زكام ماينجدك أي حد .. ومفيش انتيبايوتك .. ولعلمك الصيدلية قافله


دي أجزاء من مشاهد الفنان الجميل محمد فاروق في عرض قهوة سادة واللي فوجئت بخبر وفاته امبارح
اتضايقت جدا وحزنت اما عرفت بوفاته لاني كنت حباه جدا من اول مره حضرت فيها العرض ..
بس بالليل جه في بالي وافتكرت كل مشاهده اللي بتموتني من الضحك كل ما اشوفها او افتكرها وساعتها ابتسمت ابتسامه كبيرة جدا واترحمت عليه
جه في بالي ساعتها ان أكيد حاجة جميلة جدا ان الواحد بعد ما يموت والناس يفتكروه يكون سبب في ابتسامتهم فيترحموا عليه من قلبهم اوي

الله يرحمه ويسكنه فسيح جناته



9 comments:

يوسفيات..محمد يوسف said...

الله يرحمه ويرحمنا كلنا

بس المهم نسيب ورانا حاجة تخلي الناس تزعل علينا



معلش كنت غايب

:)

نعكشة said...

البقاء لله :(

ربنا يغفرله

عاشقة القمر said...

يوسف

عندك حق .. بس الاجمل اننا نسيب ورانا حاجة تخليهم اما يفتكرونا يحسوا بحاجة كويسه بدل الزعل .. زي كده دلوقتي اما بفتكر محمد فاروق الله يرحمه على اد ما زعلانه عليه على اد ما ببقى مبتسمه اما بفتكر ايفيهاته وابتسامته الطفوليه الجميلة .. الله يرحمه ويرحمنا جميعا

ولو على الغياب ف ولا يهمك يا جميل .. انا كمان مش كنت غايبه ده انا كنت مهاجره .. بس بجد زيارتك بسطتني جدا .. نورت من تاني
:)

عاشقة القمر said...

نعكشه

ونعم بالله .. ربنا يغفرله ويرحمه ويصبر اهله

نورتيني يا جميلة

انت تسال والكمبيوتر يجيب said...

البقاء لله
نحن اول برنامج أذاعى عن النت والمدونات ويذاع يوميا عدا الجمعه التاسعه وعشر دقائق صباحا على موجات الأذاعه الرئيسيه لمصر
نحن نطرح موضوعات الحلقات قبل اذاعتها فى مدونتنا لبعلق عليها اصحاب المدونات او غيرهم من الزائرين
ونذيع هذه الموضوعات مع التعليقات ومقتطفات من مدونات اصحابها اذا رغبوا
وبذلك نجمع لأول مره بين الأعلام التقليدى والنت
مدونتنا
http://netonradio.blogspot.com

علامات said...

الله يرحمه يابيرو
:((

Eslam Abdelazim said...

حسيت بكلامك اوي . وخصوصا اني لسه قافل المسرحية حالا بعد اعادة لقطاته كثيرا .. وفعلا بضحك من قلبي

الله يرحمه

__

بالمناسبة انا جيبت هنا لاني كنت ببحث علي تكملة قيصر الصقيع :)
__

ودي اول مشاركة ليا ف مدونة

عاشقة القمر said...

siimoz
منور .. واتمنى انها ماتكونش اخر مشاركة ويبقى فيه مشاركات تانية كتيييييييير :)

abdullah-blogs said...

This is such a nice addition thanks!!!
شات صوتي شات صوتي
عرب كول
شات صوتي مغربي
دردشه صوتيه
انحراف كام
منتديات منتديات عرب كول
غلا الروح
شات غلا الروح
شات صوتي
شات مغربي