Monday, February 16, 2009

أعقل ؟؟؟؟؟؟؟ تفتكروا ؟؟


هابي بيرث داي تو يو .. هابي بيرث داي تو يو .. هابي بيرث داي تو بيرو .. هابي بيرث داي تو يو .. هييييييييه
كل سنة وانتي طيبة يا بيرو يا حبيبتي وعقبال مليووون سنة - أيون أيون أنا بقولي فيها حاجة دي - والله وكبرتي يا حبيبتي ووصلتي لسن العقل و العاقلين .. بس مش عارفه بصراحه إن كنتي هتعقلي ولا لأ .. والله ما عارفه .. أنا كنت بفكر بجدية في الموضوع ده وقولت أحاول وكده يمكن فعلا أعقل بس الموضوع اتقابل برفض فزززززيع من أصدقائي المقربين وحلفوا لا يقطعوا علاقتهم بيا لو عقلت فعلا زي ما بقول كده .. ومنهم كمان اللي قال إني بكدب وعمري ما هعرف أعقل أساسا ومش مصدقيني
:)
وف نفس الوقت الناس اللي في البيت نفسهم ومنى عينهم إني أعقل وأبقى زي الناس الكُبارين - أبطل آكل مصاصة وأكلم الدباديب بتاعتي وأبطل اشتريهم أساسا وأبطل اسمع أغاني الأطفال اللي كنت بسمعها وأنا صغيرة ........ إلخ - أبقى عاقلة يعني وكده .. ف مش عارفه أحقق لمين رغبته وأحبط مين وأضيع أمله .. بس أقولكم على سر شكلي هحبط فريق البيت ومش هرجع عاقلة تاني - آه أصل انا في الأساس كنت عاقلة وطرقعت على كبر - أصلي لقيت إني زهقت من العقل وحبيت الجنان و الطرقعة أكتر واللي ماعرفش أساسا ظهروا كده إزاي ولا أصلا كانوا فين .. كلام تاني في سركم هو اللي أنا متأكده منه في موضوع الظهور ده إن سببه الأساسي معرفتي لحبيبة قلبي ميرو النيرو كوانيرو -هو فيه طرقعة أكتر من كده - ماحدش يقولها بقى

:)
Happy BirhDay To Me ..

15 comments:

Anonymous said...

السلام عليكم .
كل سنة وإنت طيبة وعقله يا ميروا.
الجنان مع الأصدقاء بيكون حلو وجميل بس لحدود .
ومع الأهل بيكون شي من الضحك بس فيه مشكله وقت ما يجي عريس هيقولوا على كل حاجه دي بقى المشكله وأكبر مشكلة كمان .
عاملي كل واحد على الأساس البيحبه .
يعني مجنونه مع أصدقائك وعقله مع الناس الموجوده في البيت معاكي .
تحياتي لكم ودمتم على الرغم ياعبير ميروا بقلها فترة في حاجه مش عارف ليه مش عايزه تدخل نت وكمان بتوقف التعليقات .
دمتم على خير .
تحياتي لكم

Moعaz Shehab said...

تعقلي ايه انتى اتجننتي..:)..
يا بنتي خليكي زي ما انتى كده حلو اوي
العاقل في بلدنا مجنون والمجنون هو الوحيد اللى عاقل
بعدين بيقولك المثل ..العقل اساس الملك ..عايزة تبقي عاقلة وتودي نفسك في داهية.ويقولوا عليكي طمعانه فى الكرسي بلااااش
واللي اعرفه ومعرفش غيره بصراحة ان اكتر حاجة هتوجعك ضرس العقل لما يطلع ولما يتشال
طيب لازمته ايه

سيبك بقي من الكلام الفاضي اللى انا قلته ده ..واهم حاجة تعيشي مبسوطه وبالشكل اللى يريحك عاقلة طفلة كبيرة مجنونه بمصاصة بشخبطه عالحيط ..بدبدوب ..زي ما تحبي

المهم انتى عايزة ايه

Anonymous said...

كل سنة ونتى طيبة يا عبير و عقبال ,, دشليون سنة واشوفك ونتى عجوزة خالص و فرحانة برضو

Anonymous said...

اكيد طبعا انا عارف ان عبير هاتفضل عبير من غير حسبة العقل او عدمه ,, من غير ما افكر عبير هاتفضل عبير اللى كل الناس عارفاها

عاشقة القمر said...

australia ..
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
هههههههه .. وانت طيب يا نور .. بس انت مين قالك على موضوع العريس ده .. فعلا اختي الصغيرة كانت بتهددني على طول بالحوار ده بس بعد كده قالت لا ولا هقوله اي حاجة اصلا خليه ياخدك ويريحنا بقى
:)
شوفت نفسها افضل معاها ازاي .. ولا تقدر تستغنى عني
:)

عاشقة القمر said...

معااااذ
ههههههه .. معاذ .. ايه ده تصدق عمري ما فكرت في العقل بالمنظر ده .. ايييه انت جاي تحبسني يوم عيد ميلادي ولا ايه
وبالنسبة لضرس العقل فانا طبعا طبعا مش زي اي حد يعني .. انا حاله خاصه .. تقريبا انا الوحيدة في الدنيا اللي بعاني من ضرس العقل ده من قبل ما ادخل ثانوي تقريبا
:)

عاشقة القمر said...

نور
وانت طيب يا جميل .. وميرسي اوي جدا خالص على كل الحاجات
وبالنسبة لعبير اللي هتفضل عبير دي ف زي ما قولتلك ربك يستر
:)

مــها العباسى said...

كل سنه وانتى جميله وعاقله ومجنونه وشقيه ولذيذة زى ماانتى يابيرو

محمد حويحي said...


Happy Birthday .. :)

وأوعي تعقلي .. ربنا يكفينا الشر والعقل

قيصر سابقاً said...

البقاء لله :P

كراكيب said...

حبيييييييييبي
تعقلي ايه وربنا ولا اعرفك تاني
كل سنة وانتي طيبة يا عبورتي
اي نعم انا مش مبسوطة ابدا انك بتكبري كدة وسايباني زي ما انا مش بتشديني معاكي
بس مااااااعلينا انا ف يوم هكبر على فكرة مش انتي بس اللي بتكبري يعني

شوفتيني والكمبيوتر بتاعنا متصلح
اسكتي ده انا مش مصدقة عايزة اقرا عليه المعوذتين
ماعلينا بقى اشوفك بكرة الساعه 12

miro el niro kwaniro

عاشقة القمر said...

مها العباسي
ربنا يخليكي ليا يا ميهو يا قمر ويارب دايما منوراني كده
:)

عاشقة القمر said...

عقل مهوي
آآمين
:)
نورتني بزيارتك وابقى تعالى تاني كتير ونورنا

عاشقة القمر said...

قيصر سابقا
ههههه .. ونعم بالله .. يا رخم
ماااااااااشي يا حمود ماشي
:)

عاشقة القمر said...

ميرووووو حبيبة قلبي
ههههههههههه .. تكبري ايه بس خليها بينا .. لغاية مانتي تكبري هكون انا بقيت فين
:)
والله اكبر الله اكبر عليه .. ربنا يحرسه من العين الكمبيوتر بتاعكم اسمه الله عليه
:)
ميرو بقولك ايه .. خبطي بالراحه اما تيجي بلاش القلق اللي بتعمليه ده مش لازم اصحى مصدعة بكره
:)